برای دریافت امضای دیجیتال اشخاص حقیقی و یا حقوقی، فرم های آنها را تکمیل نموده و جهت تایید هویت به آدرس شرکت و یا نمایندگان ما در سرتاسر کشور مراجعه نمایید .
امضای دیجیتالی تحول بزرگی در روابط و تعاملات ایجاد کرده است؛ با استفاده از امضا و گواهی دیجیتالی، میتوان سندیت متون دیجیتالی را بررسی و اسناد قابل پیگیری ایجاد کرد. به این معنا که اگر تاکنون پیام ارسالی در اینترنت قانونی نداشت، با استفاده از گواهی دیجیتالی شکل قانونی به خود میگیرد. گواهی یک سند الکترونیکی امضاء شده است که توسط مرکز صدور گواهی دیجیتالی برای یک شخص یا سازمان صادر میشود و با استفاده از اطلاعات درون آن می توان برای شناسایی دارنده گواهی و برقراری ارتباط امن با وی اقدام نمود.
چرا سازمانها باید از گواهی امضای دیجیتال استفاده کنند؟
افراد و سازمانها به دلایل زیر نیاز به استفاده از گواهی امضای دیجیتال دارند:
بهرهمندی از پشتوانه حقوقی امضای دیجیتال : یک مزیت برجسته امضای دیجیتال پشتوانه حقوقی آن در کشور است. در این رابطه بخشهایی ازقانون تجارت الکترونیک کشور به امضای دیجیتال پرداخته که در زیر به برخی مواد مهم آن اشاره شده است:
- اعتبار قانونی امضای دیجیتال: “هرگاه قانون وجود امضا را لازم بداند، امضای الکترونیکی مکفی است.” بر اساس این ماده، امضای دیجیتال به تنهایی و بدون نیاز به امضای دستی برای قانون کفایت میکند. برای مثال، میتوان یک سند الکترونیک امضا شده را (بدون نیاز به نسخه کاغذی آن که به طور دستی امضا شده) به مجامع قانونی ارائه کرد.(ماده ۷)
- هویتبخشی به سازمان در فضای الکترونیکی : یک سازمان در دنیای غیر الکترونیکی تنها زمانی دارای هویت قابل شناسایی است، که دارای یک مدرک هویتی برای ارائه به دیگران داشته باشد؛ گواهی دیجیتالی، مدرکی غیرقابل جعل، معتبر، و با قابلیت شناسایی آسان است.
- خودکارسازی و تسریع در فرآیندها : برای مثال، یک سازمان میتواند سند سیاستها، دستورالعملها، توافقنامهها و غیر را امضای دیجیتال نموده و از طریق اینترنت، وبسایت، و غیره در اختیار کارکنان قرار دهد.
- کاهش هزینهها : اسناد کاغذی میتواند هزینههای چشمگیری را به سازمانها تحمیل کنند. به عنوان نمونه آماری، در کشوری مانند ایالات متحده سالانه حدود ۳۰ میلیارد سند کاغذی کپی و پرینت گرفته میشود. با محاسبه هزینه کپی، اسکن، بایگانی، جابجایی، و بازیابی اسناد کاغذی گمشده، هزینه هر سند امضاشده حدود ۶.۵ دلار تخمین زده شده است. معمولاً افراد مجاز یک سازمان به طور متوسط ۵۰۰ سند امضا میکنند که هزینه سالانه آن ۳۲۵۰ دلار میشود. با استفاده از اسناد الکترونیک میتوان از چنین هزینههایی جلوگیری نمود.
چه افرادی نیاز به صدور گواهی امضای دیجیتالی دارند :
با استفاده از خرید توکن امضای دیجیتال و صدور گواهی امضای دیجیتالی می توانید از خدمات سامانه هایی مانند :
ستاد ایران ( سامانه تدارکات الکترونیک دولت جهت استفاده ، مناقصه گذاران و مناقصه گران )
اعضای سامانه فاوا نفت
اعضای کانون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
اعضای کانون دفاتر اسناد رسمی
کاربران سامانه حمل و نقل برای دریافت کد رهگیری
اعضای سامانه جامع الکترونیک بازرگانان
ارسال اظهارنامه الکترونیک به اداره دارائی و امور مالیاتی
گواهی الکترونیک بانک ملت
و همچنین سایر شرکتهای خصوصی